Taz

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

E jag korkad eller bara blind?

Av Mattias Olsson - 3 december 2009 19:30

Fick frågan idag ”Varför hänger du kvar o väntar på en tjej som uppenbarligen inte är intresserad?”

För att jag tycker om henne så mycket, svarade jag…

Då fick jag det förklarat för mig ganska grundläggande att dels så krävs de två för att de ska hända nåt och dels så är de alltid svårt att se ”verkligheten” om man är personligt involverad.

Vidare så förklarade hon även hur lätt de är att bli utnyttjad när man fallit för någon.

Paul är ett lysande exempel på det. Han ställer upp i tid o otid och allt han vill ha i retur är kärlek o känna att han är omtyckt.

Nu började jag fundera en hel del ska de nämnas…

Pinsamt nog, gör jag precis samma sak, trots att jag skäller på Paul hur dum han är som inte sätter ner foten…

O vipps så bubblade frågan upp om inte jag också borde sätta ner foten? Vågar jag de?

Vad har jag att erbjuda som kan va intressant o lockande nog för vidare kontakt med den jag tycker om, om jag sätter gränser på hur mycke jag ska ställa upp?

Skulle viljan finnas kvar att fortsätta prata med mig, träffa mig, ”tycka om”  mig om jag slutar vara ”bra att ha”?

Efter säkert över 100 frågor jag ställt så vet jag fortfarande inte om hon tycker om mig eller om de finns någon antydan till det…

Enda svaret jag kan få ut är att hon inte vill något med någon just nu…

Kan inte heller pressa henne till något svar eftersom att jag då kommer bli någon hon förknippar med tråkigheter, press osv…

Skulle jag få göra en vild gissning, ja, en gissning, så tror jag nog att hon inte tycker om att vara ensam o singel och att hon faktiskt letar o håller ögonen öppna efter någon att dela livet med.

Jag tror heller inte att hon ”ser” mig för att jag uppenbarligen finns tillräckligt mycke i hennes liv redan o hon inte är villig att släppa in mig mer än som en vän…

Gissningsvis finns de nog redan några stycken som är ”roligare o intressantare” än mig o förmodligen finns de även en speciell som hon ”siktar” på o som hon ”längtar” efter när dom inte hörts av på ett tag.


En hel del gissningar. Men gissningar får de bli eftersom jag inte får några svar…

Jag tror dock att jag inte har helt fel.

Jag vet ju iaf att hon letar efter uppmärksamhet o någon form av ”erkännande” av att hon är åtråvärd. (vilket jag redan vet).

Tyvärr räcker jag inte till här heller, för mitt ord och mina handlingar(dom få jag vågar göra utan att va för pressande mot henne) verkar inte väga särskilt tungt.

De i sin tur knäcker mig mentalt av att veta jag inte duger.


Fan va jag hatar att låta som en svartsjuk idiot!!


/en hängig o dyster tias som går o drar täcket över huvudet...

 
 
Kaviar.

Kaviar.

3 december 2009 19:40

I feel you,som de säger. Genom nätet.
Det finns inget värre än sånt här,vilket jag också genomlider för tillfället.

http://likabraenligttuben.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias Olsson - 14 december 2009 16:02

Jag vill bada juh!!  

Av Mattias Olsson - 12 december 2009 00:15

Just nu står ett varmt bad högst upp på önskelistan!! Hade d hela avslutats med en massage så hade ingen varit lyckligare än jag!! ska minsann hålla tummarna, blunda o hoppas d dyker upp ett badkar... ;-) ...

Av Mattias Olsson - 10 december 2009 22:19

Av någon konstig anledning så blev allt svart idag när jag satt i bilen... När jag vaknade igen stod bilen still mitt i diket... D där kunde slutat illa... så... Glöm inte bältet!! Jag e glad att jag hade mitt! ...

Av Mattias Olsson - 9 december 2009 01:05

Ett STORT GRATTIS till en mycket speciell människa! Hoppas du får en underbar födelsedag!    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards